středa 23. července 2014

Cestování // Hledáme Krakonoše! Zn. Bereme i yettiho :-).

V "cestovatelském úvodníku" jsem psala, že jsme s našima hodně projezdili Českou republiku. I s Matějem se o to snažíme. No jó, ale bez auta a se studentským rozpočtem...sice to jde hůř, ale jde :-D.

Takže jsme si jeden květnový pátek vyrazili na 3 dny do Harrachova v Krkonoších. Krkonoše jsou moje srdeční záležitost, mamka odsud pochází, u babičky jsem strávila velkou část dětství. Taťka zase pochází z Orlických hor a nutno poznamenat, že geny fungují, protože hory miluju a jsou mi daleko bližší než moře. Už jsem sice párkrát ochutnala jejich zrádnost a schopnost rychlé změny počasí, ale vždycky jsme nějak dolezli a žádné prsty nám zatím neumrzly :-D.
___________________________________________________________________

V Harrachově jsme bydleli v hotelu Svornost. Pobyt jsme dostali od našich k Vánocům, takže netuším, kolik stál, ale koupili ho na nějakém slevovém portálu, takže to případně můžete zkusit. S ubytováním jsme byli spokojeni moc! Měli jsme polopenzi formou švédského stolu, takže jsme se vždycky do sytosti a dobře najedli. Platili jsme si nápoje, ale ceny byly naprosto v normě.
V hotelu je wellness, takže jsme měli volný přístup do bazénu a pro každého jednu proceduru do 290 Kč (tuším) zdarma. Vybrali jsme si na hodinu saunu, byli jsme tam sami a bylo to super!
V pokoji jsme měli vlastní koupelnu a toaletu, manželskou postel a televizi. Pokojíček byl čistý, každý den chodí pokojské, takže bezva.
A ještě třeba zmínit, že jeden večer tam byla jakási diskotéka, hrála živá hudba, na baru dělali výborné koktejly, a vzhledem k tomu, že jsme tam byli zrovna v době MS v hokeji, tak druhý den odpoledne pouštěli na velké obrazovce náš hokejový zápas.

V pátek jsme toho moc nestihli. Ubytovali jsme se, trochu se zmátořili a šli se projít po Harrachově. Mám ráda tyhle pomalé rozjezdy, při kterých si projdeme naše nejbližší okolí a psychicky se připravím na další dny, který už většinou taková pohodička nejsou (neb vymýšlím smrtelný výlety :-D). Pak jsme si dali tu saunu, zašli na večeři a chvíli pak poseděli u koktejlu. Tím náš den skončil, protože nás sauna úplně porazila a my padli do postele jak podťatí :-D.

V sobotu jsme vyrazili k pramenu Labe. Vzali jsme to přes Mumlavský vodopád, Voseckou boudu a chvíli po Cestě česko-polského přátelství :-).

Snažila jsem se tam tou růžovou opsat, po jakých trasách jsme šli. Jojo, je to křivě a úplně mimo, ale pro naznačení to snad postačí :-D.
Od hotelu jsme šli chvíli po žluté, potom se napojili na modrou. Cesta vedla po asfaltce lesem, mírně do kopce a kolem řeky. První zajímavá zastávka byla u Mumlavských vodopádů, což je atrakce Harrachova jen kousek za městem.

Když jsme došli na rozcestí Krakonošova snídaně, vydali jsme se po žluté nahoru do kopce. Až k rozcestí Pod Voseckou boudou se šlo po asfaltce, potom po vyštěrkované lesní cestě. Netrvalo dlouho a vylezli jsme k Vosecké boudě. Ta byla zavřená, ale jsou před ní lavice se stolky, takže si můžete oddechnout a něco pojíst, i když z vlastních zásob.

Výhled od Vosecké boudy.
Od Vosecké boudy jsme ještě kousek stoupali, abychom se dostali na hřeben na červenou trasu, což je Cesta česko-polského přátelství. Mám hrozně ráda cestu po hřebenech, připadám si vždycky jako neskutečná turistka, že jsem vylezla tak vysoko :-D. Navíc se jde většinou po rovině a víte, že potom půjdete už jen z kopce :-).

Na Cestě česko-polského přátelství i se znaveným turistou :-D.

Z hřebenů jsme asi po dvou kilometrech uhnuli dolu a po chvilce jsme byli u pramene Labe :-).

Znaky všech měst, kterými Labe protéká.

O pramene Labe jsme už jen sestupovali. Chvíli po žluté až k rozcestí U čtyř pánů a potom po modré zpátky ke Krakonošově snídani. Odtamtud jsme se vraceli po stejné trase jako jsme přišli, takže zase po modré kolem řeky a Mumlavských vodopádů. U těch jsme se neodpojili na žlutou, ale zůstali na modré a vrátili se do hotelu přes město.

Celý výlet je tak na 20 - 25 km, ale jde se dobře, stoupání po této trase není nic zničujícího, takže vám to skoro ani nepřijde. Jako ne, že by mě nohy nebolely :-D. Večer jsem padla a byla ráda, že jsem ráda  :-D.

V neděli jsme se nasnídali, sbalili, nechali bagáž v hotelu a znovu zamířili do města. Tentokrát nás zajímala sklárna a pivovar. Můžete zde jít na exkurzi, takže si prohlédnete celou sklárnu včetně brusírny, zajdete do muzea a pak třeba na pivo :-). Všechno to patří pod jeden areál a jednomu majiteli, který má evidentně dobré podnikatelské schopnosti, protože aby udržel sklárnu v chodu, zařídil pivovar, muzeum, exkurze nebo i pivní lázně, z čehož mu plynou prostředky na provoz, neboť je tržba za prodej sklářských výrobků nestačí.

Tady si vaří pivo.
Pak jsme si ještě dopřáli jednu naši libůstku - jízdu na bobové dráze, která je kousek od sklárny. Nevyfotila jsem si ji, ale fakt ji doporučuju. Byla hezky dlouhá a vedla lesem, bavila mě :-D.

Nakonec jsme se napucli a jeli dom :-). Autobusové spojení je super, z Prahy jezdí přímé busy, do kterých si koupíte místenku a jste spokojení :-D.

A nejdůležitější sdělení: Krakonoš tam nebyl! Ani yetti :-(! Příště to zkusíme ve Špindlu :-D!