úterý 22. prosince 2015

Tipy na DIY dárky // Bylinkový čaj proti nachlazení

U Matěje přichází choroba vždy stejně - začne huhlat, zabalí se do čepice a šály i doma a tváří se dostatečně nemocně na to, abych mu vařila horké čaje s citronem a medem. 
U mně taky nemoc přichází vždycky stejně - odpadnu a spím třeba 16 hodin denně. K tomu mě samozřejmě bolí celé tělo a většinou mám "nevysmrkatelnou" rýmu - takovou tu, co vás v noci dusí a nemůžete ji ze sebe dostat. To pak vaří horké čaje s medem a citronem Matěj mně :-).
Pro všechny tyhle případy máme zásobu bylinkových čajů. Zahřívají organismus, léčí a dodávají při nachlazení tolik potřebné tekutiny. A v období chřipek a viróz, které při těhlech zvláštních teplotách panují, bude bylinkový čaj i vhodným last minute DIY dárkem ;-).



Namíchala jsem 4 bylinky - heřmánek, měsíček a lípu, které podporují imunitu - čímž pomáhají tělu v boji proti nemocem, a k nim meduňku, která uklidňuje mysl a působí pro lepší spánek - což při nemoci taky není k zahození :-). K tomu přihodíme sušené aloe vera, jehož zdravotní účinky nejspíš nemusím ani zmiňovat, a sušený banán jen na chuť a vůni :-).


Poměry jsem zvolila jednoduché - bylinky po 5 gramech (neb jsou lehké a i těch 5-ti gramech jich je dost), aloe a banán po 15 gramech. Dostanete 50-ti gramový pytlík, který je jako dárek tak akorát :-). Hotovo máte asi tak za 3 vteřiny. Jo, a jinak ty bylinky jsem koupila v lékárně, aloe a banán normálně v obchodě.


A co nám z toho všeho vzejde? Bylinkový čaj s výraznější chutí heřmánku, co lehce voní po banánech. Ňamka, co docela i dobře vypadá :-).


A co vy? Kafe nebo čaj? ;-)



Žádné komentáře:

Okomentovat