pondělí 23. března 2015

Z deníčku nevěsty: Co bych si na svatbě přála a co naopak ani ne ;-)

Kdo mě sleduje na FCB, ví o mojí anabázi s diplomkou. Ta už je naštěstí dopsaná, takže se můžu věnovat blogu a splnit svůj dluh vůči vám, což je další svatební článek. Tentokrát na téma co se mi líbí a bez čeho se naopak nejspíš obejdu. 

Prosím, berte všechno níže s rezervou. Co se líbí mně, nemusí se líbit vám, a co naopak já nemusím, vás může dostávat do kolen. Je to úplně jedno. Důležité je, aby ze svatby měli nejlepší pocit nevěsta a ženich :-).


Takže po čem mé srdce touží?

Šaty
Hrozně se mi líbí šaty "pro víly". Éterické, lehké, vzdušné. Moc nemusím korzetovky s širokou sukní, nějak se v tom necítím. Ale jak jsem psala výše, záleží na každé, co se jí líbí a co jí sedí :-).

Růže David Austin
Moje srdcovka. Když jsem je viděla poprvé, tak jsem se zamilovala a od té doby je chci. Škoda, že se nedají sehnat normálně v květinářství (nebo alespoň jsem je nikde nenašla), ale floristka je prý sežene na burze :-).

Foto bylo přidáno až po svatbě :-).

Obřad "na samotě"
Nemám ráda obřadní místa, kde dělají svatby jak na běžícím páse, tzn. 30 minut na jednu svatbu a šup šup, už tam nabíhá další nevěsta. Naštěstí se nám podařilo najít prostor, který bude na 2 hodiny jen náš. No, snad náš nevypeče matrika.

Živá hudba při obřadu
Moooc se mi to líbí. Můj bratranec měl na svatbě 3 slečny, které jim tam zpívaly, nám na místě našeho obřadu nabízejí slečnu, co bude hrát na housle. Mluvili jsme o tom s Matějem a asi do toho půjdem, mohlo by to být super.


Pečené prasátko
Musí být. Taťka se strejdou nám ho naloží, umí to výborně. Děláme to tak na velkých rodinných oslavách a nejen, že si všichni pochutnají, ale ještě je to hodně muziky za málo peněz. Pro větší svatbu ideální.



A co teda ani ne?

Závoj přes obličej
No a vůbec ne, když už má nevěsta děti. Závoj, notabene závoj přes obličej, je pro mě symbolem panenství a nevinnosti, takže myslím, že není důvod si na cokoli hrát. Navíc to na fotkách nevypadá dobře.

Vypouštění holubů
Někomu to přijde jako týrání. Zas tak radikální názor nemám, spíš v tom nevidím smysl. Teď jsem někde viděla fotky ze svatby, kde svatebčani po obřadu pustili barevné balónky. To sice taky nechci, ale přišlo mi to minimálně efektnější než ty holubice.

Slavobrány
Ještě jsem snad nikdy neviděla vkusně ozdobenou slavobránu. A i kdyby, opět v tom nevidím smysl. Takže možná nějaká květinová výzdoba a tím končíme.

Dort bez fondánu/marcipánu a bez máslových krémů
Fondán ani marcipán nechce Matěj, neb mu to prý lepí pusu, máslové krémy nechci já, protože je nejím. Takže pro naši srpnovou svatbu, kdy bude nejspíš dost teplo, zvolíme něco lehčího :-).

Svatební strom ani svatební kniha
Myslím, že to je celkem nová záležitost. Svatební strom je prostě nakreslený strom, kam svatebčané jako listí otiskují svoje prsty. Novomanželé si to pak někde vyvěsí a je to jakože památka na svatbu. Nevím...prostě mi to nedává smysl. 


Svatební kniha je prázdná kniha, kam svatebčani píšou různé vzkazy a přání pro novomanžele, kterým to pak opět slouží jako památka na svatbu. Nejen, že si nemyslím, že do toho novomanželé po svatbě nějak extra často koukají, ale zároveň tuto funkci přece plní svatební přání, které se dávají se svatebním darem. Považuju to za zbytečnost.

Únos nevěsty
Zbytečnost, co akorát naruší svatbu. Někde jsem slyšela, že kamarádi unesli nevěstu a ženich se naštval a nejel ji hledat. Za dvě hodiny se vrátila sama. Faux pas jako Brno.

Hry na after party
Nejsem příznivcem nějak moc řízené zábavy. Myslím, že zvlášť na svatbě, pokud tam máte dobrý lidi a fajn hudbu, to poběží samo. Třeba se mi líbí, když pro novomanžele něco vymyslí svatebčani, ale sama se nic plánovat nechystám. A už vůbec ne něco ve smyslu osahávání zadků přítomných mužů a snažit se poznat, který z nich je můj manžel.


A co vy, jaký na to máte názor? :-)


2 komentáře:

  1. taky chci jednou "vílý" šaty máme stejný vkus :) a zastáváme i podobné názory :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to mám radost :-). Snažím se mít k té svatbě střízlivý přístup, alespoň v tom smyslu, aby to nebylo přezdobené a kýčovité a abychom si na něco nehráli. Prostě abychom to byli my :-). To mi na některých svatbách trochu chybí...ale jak jsem psala v článku, důležité, že se to líbí novomanželům :-).

      Vymazat