úterý 8. prosince 2015

Tipy na DIY dárky // Čokoládové balzámky na rty

Nápad na tyhle balzámky na rty opět přišel od kamarádky :-D. Na výrobu jsou trošku složitější než levandulový sprej, ale žádná trága a výsledek stojí za to - protože voňavé a sladké mazadlo na rty chce každý - i chlap :-D. Jen si dejte pozor, abyste pak balzám místo mazání na rty nesnědli :-D.



Na 5 tubiček balzámků budete potřebovat - 
- 12 g kakaového másla
- 10 g mandlového oleje
- 10 g včelího vosku
- lžičku kokosového oleje
- půl lžičky medu
- 3 kostičky čokolády podle vaší chuti a čichu :-)

Suroviny nejsou zvoleny náhodně - všechny mají podpořit buď chuť nebo vůni balzámků a do toho samozřejmě mají zvlhčující a pečující účinky, což je zvláště v zimě potřeba :-). 


A vše rozpustíte ve vodní lázni. Začínám zpravidla voskem a kakovým máslem, protože těm to trvá nejdéle. Na pořadí dalších surovin až tak nezáleží. 
Rozehřívejte spíše na mírnějším ohni, ať suroviny nepřehřejete a nespálíte a pomáhejte si pravidelným mícháním :-). 


Když jsou všechny suroviny pořádně rozmíchané a spojené, nalijte ji do připravených tubiček. Nechte vychladnout a...


...voilá :-). Voní to jako čokoláda, chutná to jako čokoláda, vypadá to jako čokoláda, ale není to čokoláda :-D. Krásně se roztírá a ač to tak nevypadá, nebarví rty :-). 


Už mám v hlavě modifikaci na vanilkové balzámky a pevně doufám, že po mně nikdo nebude chtít třešňové, protože mě vůbec nenapadá, jak je udělat :-D.


Co na tyhle krasavce říkáte? ;-) Líbily by se vám jako vánoční dárek?



4 komentáře:

  1. Jůů, tak ten musím mít :))
    Já čokoládovou kosmetiku miluji!

    Nela z Beauty Charm

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já taky :-). Mám z něj fakt radost, snad budeš mít taky :-).

      Vymazat
  2. Sama experimentuju s domácími balzámy a určitě rodince nějaký nadělím pod stromeček. Akorát vždy, když se koukám na recepty, tak se hrozím těch ingrediencí. Neřekla by jsi mi kde jsi sehnala kakaové máslo a mandlový olej?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Krásný den, všechny tyto suroviny nakupuji na Ekokoze (eshop.ekokoza.cz) :-). Příjemné tvoření!

      Vymazat