sobota 5. prosince 2015

Tipy na DIY dárky // Levandulový sprej

Vždycky jsem vánoční dárky ráda vyráběla. Nebo vlastně jakékoli dárky. Má to pro mě takovou přidanou hodnotu. Stojí to sice více času a úsilí a výsledek třeba nemusí být 100% takový, jaký jste si představovali, ale když do toho, řečí našich sportovců, dáte srdíčko a bude vám přát štěstíčko, dopadne to skvěle a obdarovaní budou nadšení :-D.
Připravila jsem si proto pro vás sérii pěti DIY návodů na vlastnoruční dárky - kosmetické i nekosmetické. Snažila jsem se recepty poskládat tak, aby se vám potřebné suroviny nesháněly těžce a aby samotný postup nebyl nijak složitý a přitom výsledek zajímavý. Snad se mi to povedlo a snad vás to bude bavit :-). 
A když jo, tak jsem si říkala, že bych se příští rok mohla hecnout a stvořit "adventní kalendář", kdy by na vás každý den od 1. prosince až do Vánoc čekal jeden DIY návod na vlastnoruční dárek. Nápady na to mám :-). 
No, to je ale hudba budoucnosti, teď se vrhněme na první recept, a to na levandulový sprej jen ze dvou surovin.



Na tento recept mě navedla kamarádka, když přišla s požadavkem, že by si přála nějaký levandulový sprej, který bude stříkat na polštář a na pyžamo, aby se jí lépe spalo. Usoudila jsem, že přece nemůže být tak těžké něco podobného vyrobit. A taky nebylo.


Zkombinovala jsem jen dvě suroviny. Levandulový éterický olej a levandulovou vodu. Obé má nepřekonatelné účinky na kůži - tedy vám nic nebrání stříkat sprej i na sebe, a obé krásně levandulově voní. Není divu, levandulový EO se získává přímo z levandule a levandulová voda je vlastně levandulový hydrolát, který tvoří jen voda a výtažek z levandulových květů. Vyrobit si ji můžete i sami, ale v bio kvalitě ji jednoduše seženete tady.


A postup? Prostě jen smícháte :-). Na 50 ml spreje používám cca 43 ml levandulové vody a 7 ml levandulového EO. Toť vše. Před samotným použitím pak doporučuju sprej protřepat, aby se voda promíchala s olejem. 


Hotovo máte asi tak za 20 vteřin a výsledek je skvělý. Voňavý čirý sprej, který sice v sobě má olej, ale je ho tam tak akorát tolik, aby zintenzivnil levandulovou vůni a přitom nemastil. 
Použití je všelijaké. Na oblečení, na jiné tkaniny, na tělo, na vlasy, jen tak do vzduchu nebo třeba i jako pleťová voda :-). 


Radost s tímto sprejem uděláte asi spíše dámám, ale nebojte, i pro pány tady v průběhu času něco bude ;-).



A co vy, také rádi dárky vyrábíte? A budete letos něco vyrábět? ;-)

4 komentáře:

  1. jéé, to je super! Ja väčšinou darčeky kupujem, keďže som trdlo a výtvory by vyzerali úplne hrozne, ale toto je super a niekedy určo vyskúšam :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak tento sprej zvládneš i kdybys nechtěla :-). Budu držet palce ;-).

      Vymazat
  2. Ten asi vyzkouším, jelikož moje mamka miluje vůni levandule :))

    Nela z Beauty Charm

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Super, mám radost! Pak dej vědět, jak se to mamince líbilo! :-)

      Vymazat