pátek 29. května 2015

Zdraví // Přírodně proti nespavosti

Byly 2 hodiny ráno. Skončila jsem s učením, úplně vyšťavená. Po nutném koupelnovém rituálu jsem padla vedle oddychujícího Matěje a doufala v rychlý spánek. Nepodařilo se. Další 2 hodiny jsem se převalovala a nemohla zabrat. Počítání oveček, jógové dýchání, ani poslouchání Hurvínka. Všechno k ničemu. Ve fázi největšího zoufalství jsem zkusila poslední možnost - eucasol.

Eucasol je bylinný sprej od švýcarské společnosti Just. Obsahuje směs éterických olejů, konkrétně eukalyptus, rozmarýn, mátu rolní, jalovec, smrk, borovici kleč, borovici lesní, mentol (což je vlastně součást silice máty peprné) a hřebíček. Zastoupení je to krásné, jen je smutné, že na obalu spreje je uvedeno, že obsahuje eukalyptus a mátu peprnou, takže by člověk čekal, že máta peprná bude na prvních místech. Místo toho tam je máta rolní a rozmarýn. Na kvalitách to spreji neubírá, ale nemám tyto drobné podfuky ráda.

Sprej působí antibakteriálně, antisepticky a relaxačně. Použití je široké - při rýmě vám protáhne dutiny a při stresu vás zklidní. V kanceláři plné nemocných kolegů vás může ještě na chvíli ochránit od choroby. Překrývá pachy. Když na vás jde nevolnost, nastříkejte eucasol na kapesník a vdechujte.

Aplikace je poměrně různorodá. Jak už bylo psáno, můžete nastříkat na kapesník a vdechovat. Já při nespavosti nastříkám sprej na polštář, ale můžete si ho dát třeba na oblečení nebo šálu. A samozřejmě taky do normálně do vzduchu :-). 


Ale abych se vrátila k příběhu. Nastříkala jsem eucasol na polštář. Vůně esenciálních olejíčků mi proudila kolem hlavy. Lehla jsem si na záda, ruce složila na břicho. Zhluboka jsem dýchala do břicha, vdechovala vůni a soustředila se jen na dech. A za chvilku jsem spinkala jako miminko :-).


A jaké jsou vaše triky při nespavosti? :-)


Žádné komentáře:

Okomentovat