pondělí 19. října 2015

Cestování // Random z Itálie - Benátky a Padova

4 města za 8 dní. Benátky, Padova, Verona, Milán. Trochu jsme se báli, jestli jsme si nenaložili moc, jestli si tu dovolenou taky užijeme a nebudeme jen lítat od památky k památce. No, lítali jsme od památky k památce, ale užili jsme si to maximálně
Dovolená byla opět "homemade", kdy jsme si zařizovali dopravu, ubytování i program sami. Do Itálie a z Itálie jsme cestovali busem, po Itálii vlakem. Bydleli jsme v hotelech, jen v Miláně na privátu v garsonce. A počasí jsme chytli ještě krásné - ráno a večer na bundu, ale přes den jen na svetr nebo i krátký rukáv. Občas sice pršelo, ale vždycky jsme to nějak vychytali, že jsme nezmokli.
Víc podrobností ohledně organizace celé cesty, včetně našeho ubytování (protože s tím se vám fakt musím svěřit :-D), na vás bude čekat v samostatném článku. Dneska pro vás mám jen takový předvoj - random z Benátek a Padovy, sestavený z fotek, které se nejspíš do jiných dovolenkových příspěvků nevejdou, ale byla by škoda vás o ně ochudit :-) (loňský random z Amsterdamu vás totiž hodně bavil - a mě taky :-)).



Benátky

Do Benátek jsme přijeli o půl sedmé ráno. Když jsme se konečně vykodrcali z nádraží, našli to správné "kanálové" MHD a už byli poblíž hotelu, konečně jsme zvedli hlavu od mapy a uviděli tohle. Benátkami si proplouvala ohromná výletní loď. Proč ne, že jo :-).



Kdyby vás to náhodou zajímalo, tak na gondolu mě Matěj nevzal. Prohlásil, že je to moc drahé a že jsem přece jela tím "kanálovým" MHD :-D. Tak jsem se aspoň kochala ze břehu. Nezpíval ani jeden.


Náměstí sv. Marka je rozlehlé a krásné. A schované. Proplétáte se tenkými uličkami Benátek, najednou průchod v domě a za ním Piazza San Marco :-).


Nechá se říci, že náměstí sv. Marka se skládá ze dvou částí - piazzy...


...a piazzetty (že by to znamenalo náměstí a náměstíčko?). Vidíte tu frontu dole? Ta se stála do baziliky sv. Marka. Kupodivu se stála jen asi 20 minut :-).


Byli jsme i v samotném dóžecím paláci. Bavilo mě to. Benátčani se totiž nebáli. Papež či císař něco nakázal a nám se to nelíbí? Ať si v Římě škubnou, budeme to ignorovat. Věděli, v čem je jejich síla a že je stejně nakonec vládnoucí síly vezmou na milost. Jak jinak si vysvětlit, že si do dóžecího paláce namalují obraz, kde Benátky znázorňuje blondýna opírající se o lva a bůh moře jí obdarovává dary? A takových podobných obrazů tam bylo víc.

Zároveň zde byla i výstava dobových zbraní - meče, šavle, bajonety...a středověký kulomet.


Benátky si mě získávaly postupně. Upřímně se přiznám, že jsem si je přestavovala jinak - líp. Jsou to frajeři, jak se doslova drží nad vodou, ale občas působily dost ošuntěle. Ovšem šly na mě chytře - nejdříve ukázaly, jak dovedou být krásné v noci...




A druhý den to na mě vybalily. Najednou jsem se na Benátky koukala jinak. Jsou sice ošuntělý, ale krásný!








A nejsou tam jen holubi ;-).





Padova

Padova malé město kousek od Benátek. Nemá ani 250.000 obyvatel a spíš než památkami je známá svou univerzitou. Ta je druhá nejstarší v Itálii, učil zde Galileo Galilei (a i minimálně 2 Češi :-)), absolventem je Casanova a mají zde první stálý pitevní sál. Více ve vlogu, ale slídilskou fotku z přednášky vám dám sem :-).

Šli jsme si tak po ulici. Vedle nás kostel a otevřené dveře do jeho zahrady. Ve dveřích stál kněz a živě o něčem diskutoval s jakousi paní. Tak dlouho jsme tam stáli a blbě koukali, až nás pozvali dovnitř :-).




Kdo může říct, že se držel za ruku se svatým Antonínem?


Malé svítící fontánky přes celé náměstí.


I na Padovu jsem si musela zvykat, ale taky mě nakonec dostala :-).








A jedno z mála míst, kde bylo vidět, že i do Itálie pomalu přichází podzim :-).



A co vy, byli jste v Benátkách nebo Padově? A zajímalo by vás z naší dovči něco konkrétního, na co bych se třeba měla v dalších článcích zaměřit?

P.S.: Nezapomeňte blog sledovat i na facebooku nebo instagramu, ať jste stále v obraze a fotky z dovolených vidíte dřív, než je zpracuju do článku :-).


1 komentář:

  1. Je to nádherné jakmile se člověk dostane na nejkrásnější pláže itálie Já sama jsem si to dost užívala že jsem nemusela nikam jinam jezdit. Prostě jsem si našla jedno oblíbené místo a toho jsem se celý život držela.

    OdpovědětVymazat