sobota 24. října 2015

Krása // Moje zkušenosti s hennováním - první 2 barvení

Ve všeobecném článku o henně jsem vám slíbila report z mého hennování. Slib plním a tady to je :-).

Do prvního hennování jsem šla cca 3 měsíce po posledním chemickém barvení blond a zrz melíry. Vadilo mi nehezké vymývání barvy a jasné přechody mezi barvou a mým přirozeným odstínem. Henna se mi zdála jako nejlepší varianta pro návrat k přirozené barvě a eliminování těchto neduhů chemických barev.


Vybírala jsem dlouho a nakonec jsem si vybrala hennu od společnosti Henné Color. Mají nejrůznější odstíny henny, ale nějakou světle hnědou, kterou bych ráda, neměli. Takže jsem na to šla od lesa-vzala jsem si blond a klasickou hnědou.
Obě barvy jsem smíchala (na jedno barvení mi stačila polovina z každé krabičky, tedy jsem tento mix měla na dvakrát), zalila vodou o 50 stupních (to je cca ta nejteplejší, která vám teče doma z vodovodu) a šla na to. Při prvním barvení jsem nic dalšího k barvě nepřidávala, při druhém trochu citronu. Jak to na mě působilo, najdete níže :-).


Nejdříve jsem vlasy umyla klasicky šamponem, abych je zbavila nečistot a mazu. Barvu jsem s vodou smíchala do konzistence kaše a v koupelně, v předklonu ve vaně, se snažila barvu nanést na vlasy. Dělala jsem to normálně prsty, protože štětcem nebo v rukavicích mi to vůbec nešlo (na rukách mi pak žádná barva nezůstala, takže OK).
Barvu jsem namatlala (a zadělala při tom celou vanu), vlasy svázala do drdolu, dala do igelitové čepice a navrch klasickou zimní čepici. Barva totiž musí být v teple.
Takhle byste to měli mít na hlavě cca 2 hodiny. Mně chytají barvy hůře, takže jsem měla 3. Poté jsem sundala všechny čepice, barvu z vlasů smyla a nakonec znovu umyla šamponem.


A moje dojmy? Super!
V obou případech mi barva chytla celkem tmavá, ale nevadilo mi to. Vždy bezprostředně po umytí barvy měly vlasy takový studený odstín tmavě hnědé, ale během dvou dnů se barva dobarvila na krásnou teplou hnědou.
Poprvé se velmi rychle vymyla (cca za 3 týdny), ale přisuzuji to tomu, že to právě bylo poprvé. Čím víckrát barvíte, tím je barva intenzivnější a déle vydrží. Vymývala se do zrz.
Podruhé jsem do barvy přidala trochu citronu. Barva držela déle (cca 5 týdnů) a vymývala se také do zrz, ale ne tak intenzivně. Nazrzlé vlasy jsem měla až úplně ke konci.


Celkově jsem měla z hennování radost. Splnilo mé představy, vlasy vypadaly krásně a zdravě. Barva vytváří úžasné odlesky. Že by henna nějak extra vysušovala vlasy, to jsem nepostřehla, ale taky to může být tím, že používám super výživný kondicionér (DIY - chcete recept? ;-)). Příště si ale zkusím do barvy zamíchat trochu oleje a uvidíme :-).


A co vy, barvíte hennou? ;-)



Žádné komentáře:

Okomentovat