neděle 29. listopadu 2015

DIY // Zubní olej s hřebíčkem pro zdravé a bílé zuby

Cca před rokem přišel Matějovi e-mail. Kamarád, co studoval zubařinu, a Matěj pro něj dělal nějaké smlouvy, mu nabídl na revanš dentální hygienu pro nás oba. Celá nadšená jsem naběhla na zubařské křeslo a čekala, že při mém odchodu bude odlesk mých zubů kolemjdoucím vypalovat oči. Spletla jsem se jen drobátko. Nejdřív mě nahnali na rentgen...a tam skončila moje sranda. Abych to shrnula, tehdy jsem došla k poznání, že ne každý kaz je na první pohled vidět a proto by vám zubař měl rentgen dělat minimálně jednou ročně. 
Abych předešla takovým nepříjemným překvapením, začala jsem se více zajímat o přírodní kosmetiku v oblasti dentální hygieny. A narazila na metodu Oil Pulling Method.


O co jde? Zjednodušeně se nechá říct, že místo klasické ústní vody použijte olej. Ten na sebe naváže bakterie, působí proti zubním kazům a nemocím dásní, kokosový navíc bělí zuby. Nejoblíbenější je tedy olej kokosový nebo sezamový, ale můžete teoreticky použít téměř jakýkoli.
Použití je jednoduché- olej převalujete v ústech a pak vyplivnete :-). Poprvé to asi nebude nic moc, přece jen je nezvyk mít v puse jen samotný olej, ale postupem času už vám to ani nepřijde.


Můj recept na zubní olej je zcela jednoduchý a potřebujete jen 3 ingredience - kokosový olej, mandlový olej a hřebíčkový olej.
Na 100 ml používám 60 ml kokosového oleje, 35 ml mandlového oleje a 5 ml hřebíčkového oleje, o jehož skvělých účincích na zuby jsem vám psala tady. Je ho v receptu jen takové malé množství, protože je chuťově velmi výrazný a při větším množství v ústech pálí a nevydržím provádět OPM tak dlouho. 
Vše ve vodní lázni smíchám a můžu nalít do připravených lahviček. Jak říkám, je to jednoduché :-).


Zubní olej používám následovně: nejdříve zuby klasicky vyčistím kartáčkem, pak použiju zubní nit, následně zubní olej. Doporučuje se ho převalovat v ústech 20 minut, ale to nikdy nedám, max 10. Olej vyplivnu a zuby ještě jednou přečistím malým měkkým kartáčkem - nesnesu totiž tu olejnatou chuť.


Nemůžu si olej vynachválit. Zuby se mi nehorší, jsou bělejší, dásně nezlobí. Spokojenost :-).


A co na zuby používáte vy? A zkoušeli jste někdy OPM nebo máte v plánu tuto metodu zkusit?


2 komentáře:

  1. Ahoj, OPM jsem zkoušela, ale nějak jsem si nezvykla, abych to dělala pravidelně... Při hledání dalších domácích zubních past (víc jak jednou žádnou neudělám :D ze začátku mi chutná a pak už ne :D) jsem natrefila na Zubní olej Karla Hadka a udělala jsem si svojí alternativu :) zatím mi to chutná i když taky si to chce zvyknout. Asi to nebude chutnat hned každému, kdo je zvyklý na normální zubní pastu... Mě to zatím vyhovuje a návrat k obyčejným pastám neplánuji :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je super, že sis přišla na svoji variantu :-). Ty oleje jsou fakt super!

      Vymazat