pondělí 10. února 2014

Recepty // Nakládané hermelíny aneb Když chcete trávit Valentýna o samotě :-D!

Ahoj kočky,

dneska pro Vás mám po dlouhé době opět jeden recept, který je naprosto trapně jednoduchý a zvládne ho, jak říká můj tatínek, i cvičená opice :-D. Ovšem výsledek je famózní, minimálně pokud jste ujeté na hermelín, česnek a olivový olej :-D.
Jde o nakládané hermelíny ala Matějova mamka, které jsou výborné jako chuťovka a ještě super zdravé. Na naši rodinnou oslavu jich vždycky nakládám dvacet a všechny se snědí! Kdyby nebyly plné česneku, byl by to ideální pokrm na Valentýna. Ale s tím česnekem hrozí, že spíše odeženete medvěda, než že dostanete pusu :-D.

Jdem na to! Budete potřebovat -
 - hermelíny (já kupuju Sedlčanské hermelíny, protože jsou menší a vejdou se do každé sklenice)
 - česnek
 - provensálské koření
 - olivový olej
 - sklenici, kam to všechno naládujete



Koupila jsem ty hermelíny jen dva, protože mi Matěj tvrdil, že on rozhodně nebude, protože mu mléčné výroky nedělají dobře. A co myslíte? Když jsem nebyla doma, tak mi jeden sněd! Poučení pro příště: udělat plnou sklenici i když Matěj tvrdí, že si fakt nedá!

Začínám česnekem. Přiměřené množství (záleží na tom, jak moc chcete mít hermelíny česnekové) oloupu a rozkrojím

Vždycky z česneku vyndávám ten klíček, či co to je. Špičkou ostrého nožíku to podeberete a vyndáte. Ten prostředek je totiž nejvíce dráždivá část česneku, díky které je vám po česneku těžko nebo špatně od žaludku.
 
 

Pak vše rozkrájím na úzké hranolky.



Tím špičatým nožíkem, kterým jste vyndávaly z česneku klíček, napícháte do hermelínu díry. Ze všech stran!

 

 A naládujete do hermelínu česnek.






Naplněný hermelín poválejte v provensálském koření.


 A šup s ním do sklenice.







Pak hermelíny zalijte olivovým olejem. Musí být celé v oleji a pokud možno, aby nikde nebyly schované bublinky. Krom toho, že tomu olej dodá chuťový šmrnc, tak ještě hermelíny zakonzervuje a vydrží vám déle.



Sklenici zavíčkuju a schovám do ledničky. Nechám hermelíny tak 4 dny stát a pak se na ně vrhám. V kombinaci s rajčaty a domácím chlebem jsou dokonalé!




Co říci závěrem? Hlavně je důležité hlídat, aby byly hermelíny stále zalité olejem, jinak rychle začínají plesnivět. Se zbytkem oleje můžete naložit jakkoli. Já většinou do něj naložím další hermelíny a doleju to čerstvým, ale protože chytl vůni a chuť hermelínů a česneku, tak si ho můžete dát jen tak samotný a máčet si do něj chleba nebo třeba jako zálivku na salát...fantazii se meze nekladou :-).

A co vy, nakládáte hermelíny?

Žádné komentáře:

Okomentovat